söndag 21 november 2010

Flitig som en myra?!

Ikväll har jag verkligen varit "flitig som en myra"... Här har det producerats smycken på löpande band och jag bara njuter! :) Så härligt att få sitta vid (trots mat och nattning mitt i!) och låta allt som finns inombords få utlopp och bli till något... Har lite till som måste bli klart till helgens julmarknad på Byarums Hembygdsgård, men det känns som om det är kontroll på det hela. Har fotat och lagt upp lite av det jag gjort under mina flikar, och mer kommer! :)

Nu sover hela familjen (!) och jag tar just en paus från mitt brickbandsvävande... Fick lite dåligt samvete efter ett mail från en pluggvän som jobbat på under helgen med skolans uppgifter och frågade vad jag gjort... :/ Men nu så - strax ett band klart!!! :) Det är mörkgrått med vinröda "fåglar" och har nog nått en längd av ca 70 cm nu iaf. Snart nöjd för ikväll!! Insåg att skillnaden mellan denna omgångs uppgifter (vävning, tovning och målning) är något knepigare än förra omgångens (stickning och virkning) när man har småfolk till hjälp... Kommer bli långa nätter innan allt som ska bli klart till v 2 är klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar