onsdag 17 november 2010

premiär

Dagen idag är faktiskt lite extra speciell... Min minste lille älskling gick över 10 kg´s gränsen idag när vi vägde på BVC! :) Det kanske inte låter så värst speciellt, men det är det! Hans lägsta vikt var nere på 620 g för drygt 2 ½ år sen och dagen då han gick över 1 kg firade hela "kuvösrummet" med flagga och guldstjärna. Idag gläds jag/vi lite extra åt att även 10 kg´s gränsen spräckts... :)

Ja, annars då!? Jo, i ett liv som det är full fräs på mest hela tiden så har jag alltså startat en blogg... :)
Jag är hemma-mamma sen några år tillbaka, och pluggar textilslöjd på distans sen i september. Har fått massa uppgifter till nästa träff i Linköping:
* brickbandsvävning
* bandvävstolsvävning
* bandgrindsvävning
* tovning (platta samt en handdocka)
* diverse färgövningar (med grundtanke på färgkvadranerna...)
* VFU 2 dagar med observation som uppgift, samt skriftlig redovisning av detta...
* Textiliernas grunder/material (bomull, silke, lin...) i något slags visningsmaterial där "fantasin, möjligheterna     och ekonomin sätter gränserna..."!!!
* Hemtenta - som inte kommer ut än, mm mm

Kan väl erkänna att jag inte har full koll över allt än, men till vecka 2 så har jag det iaf, för då ska allt vara klart!!!
Förutom detta så håller jag på och tillverkar smycken så ofta och mycket jag hinner... Jag och en kompis ska få vara med på en julmarknad adventshelgen och visa upp våra alster. Det ska bli superkul! Hoppas bara att jag hinner med allt jag vill göra tills dess... :/




Jaha... Detta blev då mitt lilla premiärinlägg!   //Jea

1 kommentar:

  1. Hej vännen!

    Vad kul att du äntligen börjat blogga. Det ser jag fram emot.Den ser super ut än så länge... Då kanske jag blir peppad att blogga lite mer:)

    Hörs snart

    Kram

    SvaraRadera