söndag 28 november 2010

Advent

Kan lätt säga att den här adventshelgen varit en av de bästa i mitt liv...
Började lördagen med julmarknad på Hembygdsgården i Byarum! Ett härligt ställe sommartid att åka/cykla och fika på för oss som bor nära, men oxå ett underbart ställe så här i vinterskrud. Andra året de hade julmarknad där, och jag skulle gissa på att det inte var den sista!
Där fanns det underbara tomtar och "tovade" hattar som två glada damer sålde, kransar, snickeritomtar av bygdens träslöjdslärare, kuddar, honung o annat hemproducerat ätbart, ljus, vävda saker, mössor, vantar mm mm. Mitt i allt detta fanns då vi - jag och min vän Anna - med våra smycken. Frågan som återkom under de två dagar vi tillbringade där var: "Hur hinner ni med detta?" Ja... Det kan man kanske undra, men jag ser det som att det är just det som gör att man hinner och orkar med det andra! Om man själv inte får tillfälle att göra något kreativ, ha en hobby, så mår man inte bra... Detta (bl a) är min terapi! ;)
Hur som helst så var det fullt med folk mest hela lördagen. Glada människor som gillade det vi gjort! :) Kändes hur bra som helst!!!

Direkt efter julmarknaden åkte jag hem, bytte om på mej och några av barnen och så drog vi allihopa till Betel på Ljusfest och Julbasar som kyrkans barn- och ungdomar stod för. En härlig återkommande tradition som man inte vill missa. Fint julspel med Jesusbarnet i centrum och ljuvligt luciatåg, vilket sen övergick till basar med lotterier och fika. Dåligt med vinster för min del i år dock...

Söndagen startade soft med sängmys där goaste kommentaren kom från minstingen: "Älka mamma, min mamma Nett..." Smälter man eller!? :)
Åkte ut till julmarknaden igen med en 4-årig prins i släptåg som lite hjälpreda en stund innan mormor kom och hämtade honom. Mycket folk även denna dag, och vi fick sälja en hel del på plats och fick även en hel del beställningar. Lyckligaste kunderna idag var klart damen som fick sitt berlockarmband som hon beställt igår... :), och lilla tjejen som fick både halsband, berlock och armband med berlocker för sin peng hon fått att handla för! Lycka att göra folk lyckliga!!! :)
Smet lite i förväg från julmarknaden för att närvara vid årets Adventskonsert i Betel, vilket även den är ett måste för att det ska bli advent och julen få fart!! Underbara toner av alla de slag, välkända härliga sånger att sjunga med i. De tre små lämnade vi hemma med farmor och farfar och bara det att få sitta still nära varandra o lyssna ger extra bonus... ;) Massa "vanliga" vänner samt gamla återvändande vänner att träffa, och så nya bebbar att mysa med som är på hemmavisiter! :) Så - det har varit en underbar helg!! Hoppas du oxå har haft det...

Kram Jea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar