onsdag 13 juli 2011

Lite nytt o lite gammalt...


Fick hem söta armband häromdagen som jag tänkte visa ifall någon skulle vara intresserad! :) Enkla, men väldigt fina på handleden med sina hjärtan...



Av någon anledning så vrider sej kortet fel här på bloggen... Det är hur som helst tre olika "snurror" (berlocker) som sätts på halskedjor genom ring eller kabinhake. Den översta passar väldigt bra att stansa på om man vill ha en lite längre text, eller har som jag (!) många i familjen och vill ha allas namn med på halsbandet. Den i mitten är lite hamrad och väldigt tjusig som den är! Den understa är lite råare och har nästan lite svartskav mellan kanterna. Hur läckra som helst!!
Antingen väljer man en vanlig silverfärgad kedja, eller så finns det jättehärliga färgade som kulkedjor som man kan ha till! Har man bara en kedja man gillar, så är det lätt att byta berlocker... :)


Måste visa vad jag fick häromdagen... En vän till mamma och pappa ringde och frågade om jag ville ha lite sysaker som han hade kvar efter sin fru! Ja tack!!! Jag fick en hel massa tyger att ha som de är, eller till kommande läsårs vävning, samt detta... Det är massa trådar i olika färger och kvalitéer, brodergarn, fina band varav minst ett verkar vara hemmaknypplat!! Blev så glad så! :) Rena julafton att kolla igenom påsen med allt...


De här trådrullarna var med i påsen, och de är så fina att de förtjänar ett eget kort... Det är gamla Mölnlycketrådrullar med fina ettiketter på. På den ena har ägarinnan skrivit dit "BRA" med kulspetspenna, och jag kan inte låta bli att fundera på vad det var hon använde den till som gjorde att den var så bra... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar