söndag 27 november 2011

1:a advent

 ♪♫♫♪♫♪♪ "Adventstid kom till mitt ensamma hus. Jag tänder i staken ett sparat ljus. Något skall ske bortom frostig advent... Jag väntar en gåva som Herren sänt...

Den gåvan är av ett helt annat slag, än gåvor vi ger till varann var dag. Öppna din tillstängda dörr i ditt hus, så lyser i mörkret ett litet ljus." ♪♫♫♪♫♪♪

Idag har vi adventsfirat i kyrkan (Betel), vilket är tradition. Det blir lixom inte advent/jul utan att jag fått uppleva detta. Förr om åren var jag alltid med och sjöng, men nu är det ett tag sen pga sjukdom, barn, plugg mm. Kände dock ett starkt sug nu i år, så vi får se hur det blir till nästa år... ;)
Kom hem från Lkpg i fredags kväll efter en härlig, men jobbig vecka. Lämnade kvar en hel del saker, och fick nya uppgifter att göra tills nästa vända vi ska dit. Tänk va mycket man kan få möjlighet att lära sig ändå! :) Något av det roligaste den här gången var sista dagens utflykt till gamla Linköping. Om du/ni har möjlighet, så åk dit! Vi brukar bo på ett vandrarhem nära, men har trots det inte kommit dit innan (vilket vi ångrade nu när vi varit där!). Man har byggt upp något som skulle likna Skansen med gamla hus och hantverkstekniker. Vi fick guidad tur runt i museum´en, samt lite specialtitt i ett textillager med gamla kläder mm från 1900-talets början. Så coolt!! Flera av hemmen som är museum är skänkta precis som de var när ägarna dog - även de från början av 1900-talet. Det bor folk där hela året för att "ge liv", och roliga gamla butiker fanns att kolla i och även shoppa i. Jag köpte bl a födelsedagspresent till mamma som fyller snart (och eftersom det finns risk (!) att hon läser det här, tänker jag inte berätta vad jag hittade... ;)) Ett besök i Cloetta-butiken som också finns där, avslutade vår rundvandring. Billigt billigt...

Kram o glad advent!!! :D

1 kommentar:

  1. Visst är det härlig?

    Och det där med att folk läser ens blogg är lite kluvet. På ett sätt är det ju därför man skriver, för att människor ska läsa, på ett annat sätt tycker man att de inte borde för man har en massa hemligheter. HAHAHA.

    Vi ses!

    SvaraRadera