fredag 9 mars 2012

Änglar

Änglar verkar vara omåttligt populära - både här och där - på olika sätt! Själv har jag alltid tyckt om änglar... Att ha en skyddsängel med sig känns bra, att ha änglavakt! Änglar som figurer eller smycken gillar jag också, och många andra med mig... Att ge bort en ängel till någon som behöver lite uppmuntran eller har det svårt är en fin gest och uppskattas. Sen jag började göra smycken har det blivit ett helt gäng änglar gjorda. Önskar nu att jag räknat alla som "flugit iväg" för det hade varit kul o veta.
Några änglar minns jag speciellt: ängeln till en liten cancersjuk flicka som hon bar med sig under sina behandlingar, ängeln till en liten kille som förlorat sin mormor och berättade för mig att hon nu var en ängel..., ängeln till en ung kvinna som fått en allvarlig sjukdom, den stooora ängeln jag gjorde till en tjej som ville att den skulle synas, m fl. Änglar har betydelse, änglar får oss att må bra, änglar fortsätter jag att göra! ;D




(Ursäkta att bilden är upp och ner... Den bara blir så!)



(Ursäkta felvridna bilden - den bara blir så den oxå!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar