tisdag 13 mars 2012

Vävning

Förutom smycken så händer det lite annat här i Näckviken oxå... Det är mer än fullt upp för tillfället! Massa att göra på jobbet med utvecklingssamtal och omdömesskrivning förutom det "vanliga". Hemma är det mest vävning som gäller... Det börjar dra ihop sej till Lkpg-vecka och dagarna går som vanligt alltför fort.
Jag har testat varptryck - man trycker/målar direkt på varpen och sedan väver man på det. Beroende på om man använder varpens färg på inslaget eller en udda färg kan man framhäva eller dämpa färgerna man har i trycket.

På översta bilden syns mina "färgblubbar" med vitt inslag, och på den undre bilden kan man se hur färgerna ändrar sig genom de olika inslagen... Uppgiften slutförd! ;D



Ja... Sen ska det bli nått av det hela oxå, men dit har jag inte kommit än! Förslag!?`

En annan uppgift var att väva på något annat än en vävstol, och då testade jag en vävram som vi köpt in till skolan. Det är en enkel modell och jag varvade tygremsor, bomullsgarn och ull i den. När jag hade en liten "matta" klar sydde jag en liten väska av väven och tillsatt tyg. En bubbelgumsvårig väska! :)



Två färgvarianter i tuskaft har jag oxå fixat ihop och ska se om jag kan få till att bli nått... Jag har några meter väv att göra saker av kan man säga! ;) Några saker till har jag gjort (visar kanske dom senare... ;)), och några saker till ska göras innan det är dax att anse mej klar och redo för Lkpg. Kommer inte lida av att va sysslolös iaf!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar