onsdag 2 februari 2011

Huspyssel

Idag när havregrynsgröten var klar att börja ätas av, upptäckte jag att mjölken var slut... Snopet - japp! Det blev istället till att göra grötbullar. Ett projekt som pågått mer eller mindre hela dagen tycker jag... :) Goda blev de iaf!!!

Här är två alster från mina "måsten"... Nåldynor sydda med skarvsöm i ulltyg. Jätteroligt sysätt som jag verkligen kan rekommendera om nån är sugen på att testa!

Blockhusteknik är oxå en del av uppgifterna vi har till nästa träff. Den här är sydd med de tygerna vi färgade när vi var i Lkpg - alltså en salig blandning av olika kvalitéer. Startade med gult i mitten och gick sen  motsols i färgcirkeln för att avsluta med en rödaktig ram. Vet inte riktigt vad det ska bli än, eller om jag "bara" ska lämna det som ett prov på själva tekniken (det är oxå tillåtet...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar