tisdag 26 april 2011

"sommardagar"

Att få åka iväg till förskola och jobb iklädda kortbyxor och bara en tunn tröja över linne/t-shirt en dag i april är väl rätt skumt eller!? Kan inte säga annat än att jag njuter (!), men hur kommer den "riktiga" sommaren bli när det redan är sommarvarmt? Minns när jag var liten och man fick ta på sej den stickade ollen när mamma sa att det äntligen var vår... Cykeln kom fram ungefär samtidigt och det var ljuvligt att cykla genom vattenpölarna som bildades när solen smälte snön... Men nuförtiden har vi inte längre vår utan går på sommar direkt?!
Jag har iaf haft en kanondag på jobbet idag. Brukar ha rätt goa dagar där faktiskt, men idag var det en stor glädje att få vara ute med barnen och njuta av sol och värme. En klar fördel med förskolejobbet! :)
I morrn är det plugg som gäller för min del!! Måste komma nånstans nu... Lite panik börjar flåsa i nacken... :/
Moj hoj! :D

4 kommentarer:

  1. En sak i taget.

    Och ja.. det lär väl komma bakslag antar jag. Så här varmt kan det inte vara ända tills sommarlovet är slut i augusti..

    SvaraRadera
  2. är du religionslärare men jobbar som förskollärare?
    Kram C

    SvaraRadera
  3. Ja, det är väl det där bakslaget man fasar lite för... Det kan ju bli hemskt lååååångt och ihållande och komma typ mitt i semestern eller nått! ;)

    Jo C, jag har (gymnasie)behörighet i re och hi och pluggar nu textil i Lkpg på universitetet - och jobbar på förskola! :D
    //Jea

    SvaraRadera
  4. ok! Vad vill du helst ägna dig åt då? /C

    SvaraRadera