fredag 29 april 2011

syprojekt

Förutom jobb, smycken och allt som har med hem och familj att göra, så håller jag ju på med mina skoluppgifter... Försöker bocka av en sak i taget för att inte alldeles få spatt på allt som inte är gjort och som tar emot att göra. En av våra uppgifter var att sy något i "raka stycken", alltså precis som det låter - raka stycken!! Inga intag osv utan använda tyget mer eller mindre som det är. Efter lite letande i diverse böcker så valde jag att sy en bussarong i barnstorlek. Jag hittade ett gammalt tyg hos mamma (återanvändning!) som jag tror varit överdrag på någon fåtölj från början... Vitt med blågrå ränder. Lite stadigare tyg, men inte alltför tjockt!
Att sy efter bokens beskrivning funkade inte alls (!) så det blev till att tänka själv och göra om. Min lille modell ställde så där halvhjärtat upp när jag ville fota... Han överdrev inte alls! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar