tisdag 5 april 2011

Tillbakaminnen

För tre år sedan befann jag mig på Länssjukhuset Ryhov (inlagd för högriskgraviditet med tvillingar, för er som inte vet!). Förutom några toalettbesök och duschning varje dag, så var det sängen som gällde. Vi långliggare (!) fick en extramjuk madrass, men trots detta så var väl inte sängvistelsen sådär superkul direkt. Ganska så ont i rumpan av allt sittliggande med tung mage på! Men men... Det var inte det jag tänkte berätta om utan vad jag och min rumskompis tillika vän (både före och efter!) fick vara med om denna kväll då för tre år sen. För er som läser kanske det låter hur banalt som helst, men just då, där, så var det hur stort som helst!
Efter lite koll på matlistan så upptäcktes det att det skulle bli broccolistuvning, köttbullar och potatis och vi suckade över lördagsmysmaten som vi skulle få. Sa lite skämtsamt till personalen att vi hellre ville ha pizza, och efter en liten stund kom en av tjejerna in med en pizzalista och frågade vad vi ville ha!!! Personalen på BB samt den på förlossningen skulle oxå beställa och då fick vi hamna med på ett hörn. Eftersom jag inte fick gå upp, så kom min vän över till min sida av rummet och satte sig på andra sidan av mitt sängbord där personalen dukade med fina glas och tallrikar åt oss. En så fantastiskt ljuvligt god Ciao-ciao delade vi på så ni kan inte ana... Jag ler av minnet över hur ljuvligt det var!!! Vi fnissade och hade en jättehärlig kväll där vi satt utan våra familjer med tjocka magar och diverse oro över vad framtiden hade med sej för både oss och våra bebbar. När vi ätit klart kom en av de söta tjejerna in med varsin glasspinne åt oss... :) Många härliga speciella lördagskvällar har jag upplevt, men den här var helt klart en av de bästa!!!

1 kommentar:

  1. Ja men den var ju det säger hon som faktiskt inte fick gå upp hon heller men som smet över till dig ändå..

    Det är ganska underligt ändå hur mycket de där minnena sitter och hur naglat fast det rummet är. Jaja. Tillbringade man nästan 7 veckor liggandes där borde man kunna minsta hörne..

    Och otroligt ändå att man klarade så många dygn i en säng med bara enstaka toabesök som motion/rörelse.. Jag minns hur jag njöt av mina tidiga morgnar som "först in i duschen" och hur jag suckade över hur mycket av mina 60 minuters uppetid jag förbrukat redan före frukost. HAHAHAH.

    kram!

    SvaraRadera