tisdag 4 oktober 2011

Hemmadag!

Idag är jag hemma med twinsen... Mina bihålor mår inte bra (var hos doktorn igår, så nu ska jag bli friskt!!), och småkillarna är förkylda, den ena febrig då och då. Fick hem dom igår från dagis, eller ja, egentligen ringde de om nr 2, men när nr 1 fick frågan om han ville vara kvar o leka lite till höll han på att "skratta ihjäl sej". Han verkade tycka att det var det knasigaste förslaget i världen att han skulle vara kvar när brorsan skulle med hem... :) Så - idag är de hemma båda två och vi har mysdag tillsammans! Jag har lämnat det dåliga samvetet över att inte vara på jobbet (!), och försöker njuta lite av att vara hemma och slappa. Ja, för så mycket mer än slappa orkar jag inte med! Jag har försökt mej på att skriva lite omdömen (som ska vara inlämnade på fredag), men det är svårt när man inte träffat vissa elever mer än ca 3 ggr... Det blir några i taget mellan vilopauserna!
Jag har oxå påbörjat mitt landskapsbroderi, vilket går finfint när man halvligger i soffan... Jag har, som jag skrev tidigare, valt Anundsjösöm och så här långt har jag kommit nu:


Det ska vara speciell röd tråd på speciellt bomullstyg... När det är klart ska det monteras på nått sätt. Jag har inte helt bestämt mej än, men jag tror att jag vet hur jag vill ha det!

Avslutar med en liten "bön" som jag hittade... Trots dagens/senaste veckans sjukdomar, så är det faktiskt så här det känns... En tacksamhet över det som jag har i livet. Egentligen så har jag det kanonbra!!! Att då och då fundera över allt positivt man har runt omkring sej är viktigt, och fokusera på det... "Det finns alltid folk som har det sämre" ;)


2 kommentarer:

  1. Vilken fin text! Och vilket fint broderi...här hemma har jah också febriga barn..krya på er! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för fina kommentaren. Ni får komma hit snart och leka. Kram

    SvaraRadera