tisdag 10 januari 2012

min kväll

Nu ikväll var det dax...

Efter en höst med alltför lite motion (skyller en hel del på min ihärdiga bihålsinflamation o blundar för en del annat ;)), en höst och jul med alltför mycket ätande av fantastiskt ljuvligt goda onyttigheter (!) osv, så bestämde jag mej! Det handlar helt enkelt om att försöka sluta med alltför mycket onyttigheter och minska sockerbehovet!!

Många skriver bloggar om bantning, dieter, träning mm och det ska jag inte göra, jag lovar! Ville bara berätta om "min kväll" ju... ;)
Bestämde hur som, att igår (måndag) skulle jag sluta med detta stora intag av onyttigheter, och bara äta lite onyttigheter - då och då! Det gjorde jag! Bara en liten liten kola som låg på skrivbordet och ropade, slank ner av farten på jobbet, men annars inget "sånt". Samma sak idag! Stor omgång sallad jämte spagettin och köttfärssåsen under dagens pedagogiska lunch (fantastisk mat vi har i skolan egentligen... :D), och så den här söta mackan under konferensfikat:




En banan hemma, och så efter en hel dags laddning drog jag iväg för att träna styrkegympa! Heja mej lixom! ;) Väl där ser jag att det är mörkt och att jag är ensam - det börjar nästa vecka... Nåja, jag var ju iaf hemifrån och laddad, så det blev en vända till dropin solariet (Madde - hur är det med kameraövervakningen!? :)), några stamp hemma på CT:n (nä Jo, jag tänker inte tala om hur länge...:)) och sen en liten toning av håret innan en lång varm ensam (!) dusch med ljuvigt doftande duschcreme (tack fina Li!!!). En helt underbar kväll helt enkelt!!! :D
Och - bara för att jag skrev om det här, så tänker jag fortsätta i samma bana - åtminstone tills helgen! ;D

1 kommentar:

  1. Heja dig! Jag har också satt igång med träning, inget socker och nyttigare mat. Och inga ciggaretter på vardagarna iaf :) det har gått riktigt bra i en vecka iaf. Två kvar innan semestern. Lycka till med ditt sunda tänk. Hoppas det kommit ett brev till Vincent från Wille. Kram

    SvaraRadera