söndag 12 juni 2011

Längtans ö

Att läsa böcker har alltid varit en helt underbar sysselsättning för mej. Under årens lopp har det varit olika slags böcker som jag plöjt igenom, och olika mängd beroende på tid och möjligheter. Av mina familjemedlemmar är det väl så att det är pappa, min ingifta moster och typ två kusiner som delar denna kärlek. Att få "drunkna" i en bok är bland det ljuvligaste som finns, och det återupplevde jag just - därav detta inlägg!! Jag har haft såååå mycket böcker att läsa på sistone, men inga självvalda utan kurslitteratur och det är nått helt annat! Nu bara blev det så att jag roffade åt mej två böcker när jag var på bibblan och skulle låna lite till min nästa kurs (om broderier!). Längtans ö av Victoria Hislop är jag i slutet av nu, och jag verkligen njuter av de stunderna då jag kan försvinna in i den världen som utspelar sej i boken. Jag tror att det är så att antingen så förstår man helt vad jag menar, eller oxå så fattar man nada... Det är som att man inte vet att det är det man saknar förrän man får tillfälle/tar sej tillfälle! Nu ska jag jobba några dagar till och sen hoppas jag på en härlig sommar med många böcker och livsöden... :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar