måndag 27 juni 2011

Min samling...

Jag är en ekorre enligt min käre make - gillar att spara "ifallomatt" och många gånger har det visat sig att det jag sparat kommit till användning, men det är en annan historia! Garner, tyger och dyliga textila material sparas och mottages med tacksamhet när någon vill bli av med sitt gamla "lump" (som samme käre make emellanåt kallar mina skatter som jag "ärver"...) De kommer till användning förr eller senare! Nu är det dock så att det finns mer planer/projekt/kontruktioner/"designing" i huvudet än det finns tid för allt att bli till något, men min tid kommer... ;D

Förutom ovannämnda saker som jag samlar på, så samlar jag även på Mumin... Ifs kanske en självklar sak när man har Finlandsanknytning och för min del startade det hela med en fin Arabiamugg. Det har blivit några muggar till med åren och för tillfället finns de i ett glasskåp eftersom det oftast finns för många små ivriga som vill välja mugg och dricka ur. Sen (!) ska de användas igen!!! :) Figurer och andra saker med Mumin finns oxå i min samling. Idag städade jag ur skåpet och så här blev det!

En våning med muggar och en med "saker"!

Hela muminfamiljen med vänner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar