onsdag 28 september 2011

Förkyld...

Onsdag - dagen mitt i veckan då jag ska (!) plugga!!! Dock har onsdagarna så här långt in på terminen mest gått åt till jobb(skol)arbete... Dagen idag inget undantag! Har drabbats av en mastodontförkylning, så nu sitter jag här och hostar/snorar och funderar på hur morgondagen ska gå - om den kommer att kunna gå med mej i täten! (Inte ens kaffe, kladdkaka och grädde funkade!!!)
Jag har iaf gjort klart det mest aktuella till morgondagen och lektionerna då...

Två timmar kvar till hämtning på dagis, och min lilla forskning om "anundsjösöm" har startat. Det är en av mina uppgifter till nästa omgång på LiU. Lite fakta, samt ett broderi som senare ska utvecklas!!?? Har hunnit med lite fakta om mor Brita-Kajsa som är ursprunget till denna söm, och avslutar med hennes "levnadsregel" från Psalm 317:


”Så lämna all otidig möda

Och var ej en fåfängans träl.

Sörj icke för kläder och föda,

Men sörj för din fattiga själ.

Sök ivrigt och flitigt Guds rike

Och hugna din torftiga like,

Så får du det övriga väl.”


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar