tisdag 20 september 2011

Glädjesaker...

Materialla ting man har kära har nog alla, men ibland måste inte sakerna man gläds över vara speciellt stora eller dyrbara - bara de är hjärtliga... Idag när jag är hemma och vab´ar tänkte jag dela med mej av några sådana saker som jag gillar lite speciellt för tillfället...

Här har bilden hamnat upp och ner av någon skum anledning, vilket ifs kan vara det rätta hållet... :)
Det är min 5-årige sons allra första broderi, gjort här hemma. Fint va!?

Vissa av er kanske vet det - jag samlar på Mumintroll... Under helgen när vi var borta så hittade jag den här lilla fina saxen med Muminfröken. Egentligen skulle jag haft tag på en fin liten brodersax, men men... Inte kunde jag motstå den här inte!

Ser ni den fina stora trådrullen som står i fönstret!? Den är superfin live... Jag fick den av min finfina "gamla" bästis Linda bara så där!! :D Snacka om att jag blev glad!!!

Ännu en bild som vill hamna upp och ner... *grrrr*
Det är en förvaringslåda som man ska kunna lägga sina brodergarner i. Här är istoppandet just påbörjat... Det kommer bli toppen! :) Alla gamla egenköpta och ärvda moulinégarner ska få vara här i och jag ska glädjas över min "samling"... :)

Tja... Detta är inget jag äger själv, men det är ju så ljuvligt mönster så jag kunde inte låta bli!!! Ett av de mest fantastiska mönster som finns - naturens egna/Guds skapelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar