tisdag 21 februari 2012

Sjuklovsvecka

Förra veckan hade vi sportlov här, men för vår del blev det en sjukvecka... Jag och twinsen körde helvecka, och mannen och snart 6-åringen körde "lite då och då"! Äldste sonen klarade sej helt och fick ha sitt lov.
Det var feber och massa hosta och vi mer eller mindre låg i högar i soffan. Som väl var (ÄR!) så har jag en fantastisk mamma som vågade komma och hjälpa oss trots allt... Hon handlade och servade så att vi iaf fick i oss tillräckligt med vätska, hon försökte fresta med våfflor, potatismos och korv..., men vi var nog rätt otacksamma va gällde mat! ;)
En vända till doktorn för att få hjälp - twinsen fick inhalera och efter 2 timmar fick vår AT-läkare rådet av sin handledare att inte ge mej någon penicillin trots för höga värden och feber i 4 dygn. Åkte hem igen med iaf piggare twins... Själv började jag totalfrysa och frossade mej igenom efm och kvällen. Vid koll hade jag lite drygt 39 grader trots att jag hade 2 voltaren i mej sen nån timme tillbaka... Totaljobbig natt och morgon vilket gjorde att det blev till att kontakta läkare igen. De ville se mej igen (!), och den gången var det inte någon tvekan enligt läkaren: "Klart att du ska ha penicillin!!!" ÖH?!
Samme läkare såg att twinsen hade öroninflamation (visste inte att man kunde ha det utan att ha ont...) så även de fick penicillin.
Olika från läkare till läkare!!

Nu har en ny vecka börjat, och igår  var jag hemma sjuk tillsammans med tre småttingar och med mamma som backup. Idag fick två stycken små gå till dagis för de klarade natten bra utan massa hosta. Lille minste är hemma med mej idag oxå och vi är sjuka tillsammans! Ingen feber längre som väl är, men jag har problem med bihålorna och hostar vilket A oxå gör... Allmäntillståndet är något sänkt oxå kan jag väl erkänna, men idag åt vi iaf middag båda två!!! :) Nu smaskar vi choklad och gör allt vi kan för att bli friska och pigga igen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar