söndag 12 februari 2012

Stressvecka och kidnappning...

Vissa veckor (läs de senaste!!!) är mer fullproppade än andra och man är trött, trött, trött...
Min vecka i korthet:
Måndag - Intensiv jobbdag, dagislämning/hämtning, hemma en liten stund innan mannen kom hem och åkte igen; mannens träningskväll = mat, tvättning och läggning på min lott!
Tisdag - Lämnade på dagis och hann till jobbet innan dagis ringde och sa att jag var tvungen att hämta M som fröken klämt fingrarna på i en dörr!!! Doktorn nästa för att kontrollera så att inga senor var av... Efter omplåstring fick han följa med mig till jobbet några timmar tills pappan bytte av och tog med honom till sitt jobb! (Rätt ok fingrar by the way...)
Onsdag - Dagislämning, tandläkaren, hemmaplugg, simskola (o tillbakalämning på dagis), hämtning av tre trötta... Hann hem innan min kollega kom för att hjälpa mig med vävstolen - hon åkte 21.30...
Torsdag - Dagislämning, jobb, dagishämtning, kollega och vävstol ännu en kväll. Denna kväll till kl 22. (under natten fick M feber och från kl 03 var han och jag vakna...)
Fredag - Mannen till jobbet i vanlig tid, hem och bytte av mig 7.30. Jag lämnade två på dagis och drog till jobbet några timmar. Hem och bytte av mannen som drog till sitt jobb... Dödströtta jag däckade med febrig son ca 2 timmar, vaknade och fick tack vare mamma hem de två andra från dagis utan att behöva dra ut sjuklingen. Kollegan kom ännu en vända och vi försökte få ordning på vävstolens alla "trådar"...
Så kom svägerskan och lämnade massa tyger (som vi talat om innan), och bad om kaffe. Hon satte på själv medan jag pysslade vidare med vävstolen. Så kom väninnan från "kvart över sjön" och tittade in. Hon tog av sig och ville oxå ha kaffe... Jag suckade lite småtyst för jag var sååååå trött och slut, men fikade glatt på! ;) Mitt i allt kommer så en person som i detta kaos var helt "fel"!!! Hon är en sååå kär vän och sååå speciell, men hon kommer aldrig utan att tala om det innan för hon bor för långt bort... Jag fattade inget alls, och mitt i all kaos meddelade dessa tre damer att jag skulle packa en väska och att jag inte alls skulle få min mycket efterlängtade kväll hemma........ What!?

Kidnappning var ett faktum!!!


Ytterligare vänner sällade sig till sällskapet under kvällen, och efter härligt spabad och god mat tillsammans innan jag äntligen fick åka hem och lägga mej... Hahaha... En helt underbar kväll och inom mig fanns en stooor tacksamhet över mina fina vänner!! En sann, mycket värdefull rikedom!!
Tack alla Ni fina som var med!!! Kommer aldrig glömma min kväll!!! Love you!

1 kommentar:

  1. Roligt att du vill vara med i min utlottning och tack för dina ord i kommentaren! :) Hoppas ni blir friska snart!

    SvaraRadera