torsdag 11 augusti 2011

Sen sist...


Att glädje och sorg ofta går hand i hand är något som de allra flesta av oss upplevt. Att mitt i sorg och oro kunna få något symboliskt att hålla fast vid kan lätta... Halsbandet ovan är ett sådant, eller i alla fall ett litet hopp om att kunna ge lite tröst mitt i en jobbig situation! En skyddsängel som bär på en liten "prayer-box" full med böner om hälsa och välgång...


Ett av mina senaste pyssel som då har "glädje" över sej är t ex denna tavla som är målad till en liten snutta som då heter just Meja! Barbafamiljens damer fick bli bokstäverna till namnet... Jag har likadana tavlor som jag målat till mina minsta, och mamman till lilla Meja såg dem en gång för länge sen (!) och uttryckte en önskan om att få en sådan en gång när hon själv fick barn. Nu har hon fått det, och en tavla! :)

Ett litet kärleksmonster har oxå sett dagens ljus här mitt bland allt mitt pysslande. En liten motpol till Tildorna... ;) Efter önskemål, så lär det bli fler små monster som ser dagens ljus framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar