måndag 13 december 2010

Hemtenta - tidsbrist!?

Just nu idag känns det som om tiden bara rinner iväg - alldeles för fort och jag hinner inte med allt jag ska/måste göra... Ja, "måste och måste" kan man tycka, men ibland är det faktiskt ett måste, åtminstone för en själv! Jag kan klart hoppa av skolan för den är ju inte ett "måste", jag kan strunta i beställningarna på smycken som jag har, för de är ju inte ett "måste" osv... MEN jag vill inte sluta skolan för att det hopar sej nu till jul, och inte heller sluta med smyckena för jag tycker det är så kul, och de gör att jag mår så bra!
Att det känns som om tiden rusar just nu beror till stor del på skolan! Idag kom vår hemtenta ut *äntligen*, en vecka försenat! En vecka kanske inte låter så mycket, men är det 50% av tiden man går miste om så är det mycket!! Mitt i detta ska det in VFU-uppgifter till nästa vecka vilka sen ska ombearbetas efter skolkamraternas kommentarer (!) och in igen, samt en hel del annat ska va klart till v 2. Ja, så ska det ju fixas inför julen också... Tror nog våra kära lärare på universitetet glömt bort den detaljen - julen alltså!

Ska inte ta så mycket tid här nu ikväll, men tänkte i alla fall att ni skulle få ett litet smakprov på sånt jag kommer fundera på nu några dagar... ;)
* Vad är skapande förmåga?
* Du ska åka på en weekendresa under oktober månad till London. I din packning skall det bl a finnas tre plagg, tillverkade av olika naturmaterial. Berätta och motivera vilka plagg du väljer. Du skall beskriva vilka egenskaper materialen har, samt ge en förklaring till vad det beror på att materialen har dessa specifika egenskaper (det räcker inte med att skriva att bomull känns mjukt, utan du skall kunna förklara varför det är så...)

Hoppas ni alla haft en härlig lucia-dag!!! Kram o natti //Jea

1 kommentar:

  1. Hej vännen!

    Åh vad kul det är att läsa på din blogg. Jag känner minsann igen uppgifterna. Och jag känner igen mig i att det hopar sig till jul. Just nu broderar jag. Eller just nu stickar jag en liten filt som jag ska trycka ett mönster på. Mönstret kommer från mitt landskapsbroderi jag gjorde i förra delkursen. Jag är alltid ute i sista stund så nu har jag gjort ett tidsschema som jag hoppas kunna hålla.

    I veckan blir det till att försöka ta det så lugnt som möjligt. Inte stressa Jeanette. Det blir jul ändå:)

    Puss o Kram

    SvaraRadera