tisdag 28 december 2010

Ny dator

Under väldigt lång tid så har jag haft en dator med ickefungerande fläkt vilket inneburit att mitt i "nått" så har den bara dött... Ibland mitt i nått som inte gör nått alls (!), och ibland mitt i nått som faktiskt spelar roll - typ skoluppgifter, beställningar o dyligt. Det har varit mer än irriterande kan jag säga! Har haft 4 duplolegobitar under den för att få luften att cirkulera något, till vissas stora förtjusning...
Hur som helst!, igår åkte jag, mannen och prins V till stan för att kolla om det fanns någon ny dator som skulle kunna funka nu inför ny kommande termin med plugg. Hittade en i lagom prisläge som inhandlades och det är på den jag nu skriver mina rader. Snacka om skillnad!!! Hur ljuvligt som helst kan man säga... Ja, jag vet att det är sjukt världsliga problem/glädjeämnen, men gläds ändå!  :) Ska bli hur kul som helst att ta tag i pågående och kommande skoluppgifter nu när man inte behöver vara rädd att datorn ska lägga av hela tiden. Dessutom är den här nåååååågot snabbare o det är inte heller fel! Istället för att sitta och vänta på att mannen skulle ta tag i installeringen, så gjorde jag det själv! Haa - jag kunde!!! ;)
Nu ska jag släppa ifrån mej den lite så att mannen får koppla TV:n genom den för det ska man tydligen oxå kunna?! Inte helt mitt intresse, men hans... Måste glädja honom oxå! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar