lördag 11 december 2010

"Lördagsgodis"


Det är lördagskväll... Redan tredje advent i morrn! Det är lungt och tyst här i Näckviken nu. Jag har fixat lite med mina smycken nu ikväll efter att barnen somnat. Kollat över vad jag har, och beställt hem nytt/mer inför liggande beställningar. Superkul att få göra massa kul smycken efter folks önskemål!!! I like a lot... :)

Min tillverkningsprocess av smycken är ständigt pågående... Jag hinner inte alls så mycket som jag önskar jag gjorde (!), men medan jag tömmer diskmaskinen, hänger tvätt, lagar mat, skottar snö, nattar barn mm, klurar jag och funderar. För mej och många andra som gillar pärlor så är det som en stor lördagsgodispåse när man får se och känna på pärlor. De ger glädje och en ganska så enkel lycka... Alla har vi väl våra laster, och jag kan lätt erkänna att pärlor är en av mina! :)
Här är två av mina favorit armband. Ett rödsvart och ett svartgrått. Båda har silverdetaljer i sej som glittrar och "låter". De kan användas var för sej, eller blandas tillsammans tack vare att de är på wire.

Kan inte låta bli o visa en kommande julklapp. Tror inte att damen i fråga är gammal nog att kolla in här, så det är rätt säkert att visa upp det! :) Rosa kulkedja med en krona och ett hjärta med lilla prinsessans namn!

Här är en del av ett halsband som en mamma ska få! Det är en öglekedja där jag satt fast pärlor i olika former och storlekar. Färgerna är allt från limegrön till turkosblå med silverpärlhattar och berlocker av olika slag. Nertill ska det sitta tre hjärtan i olika storlekar med namn på mammans nära och kära. Tror det kommer bli riktigt läckert!!! Hoppas mamman blir nöjd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar