tisdag 4 januari 2011

bandvävning

Det är nu slutspurten på denna första terminens pluggande. Idag har jag försökt att gå igenom allt och se vad jag har kvar att göra. Helst ska man ju inte glömma bort nått... ;) Det blev mest målning idag på dagen när småprinsarna var på förskolan för det är inte (heller) lätt att göra när de är hemma. Måla är klart att man kan göra tillsammans, men när det gäller att blanda rätt färgnyanser efter färgackord så gör jag det helst själv!!

Nu ikväll har jag varpat och börjat väva på bandgrinden jag fått låna av min snälla vän Hanna . Lite tur att man har en vän som går samma utbildning fast ett år före! :)

Det här är vad jag pysslar med just nu:

Varpen...

Så här blir det... Inte helt perfekta kanter,  men jag tror det duger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar