måndag 31 januari 2011

Sjuka...

Natten till tors började prins nr 3 hosta pga sin förkylningsastma, och när morgonen kom var han inte pigg alls... Prins nr 1 gick till skolan, prins nr 2 och 4 blev körda till förskolan medan jag tog 3:an med mig till doktorn för inhalering. Fredagen var vi oxå hemma han och jag och vi var även en vända på läkarstationen och inhalerade. Fick med medicin hem att ta 5 dagar... Helgen gick (med div innehåll!) och jag höll på och vela om huruvida vi skulle va hemma eller inte på måndagen eftersom han fortfarande inte var okej. Det hela löste sig (!) genom att prins nr 4 hade feber på söndagskvällen. Idag, måndag, hade prins nr 2 oxå feber, så efter en natt i hostandets tecken, har jag så varit hemma med alla tre småprinsarna... Nu ikväll fick hela ligan alvedon och de två yngsta inhalerades! De sover gott nu, och jag hoppas på en skön lugn natt. Lite trött mamma efter natten som var! ;)
Hoppas på att alla blir pigga snabbt nu och samtidigt eftersom de passar på och va sjuka samtidigt!

Annars så håller jag på med lite smycken då och då alltefter beställningar trillar in... Hade två fina besökare nu i ef m´s som hämtade ett armband och kollade lite på vad jag gjort. Kul!!

Lite skolgrejs håller jag oxå på med. Har gjort nåldynor med skarvsöm som blev jättefina faktiskt! Ulltyg - ett härligt material att jobba med! Kom på massa saker jag vill göra med det... (Men det får bli "sen" nångång...) Jag har oxå börjat med mitt omsömnadsprojekt och det känns som om det kommer funka det jag tänkt ut. Fick lite hjälp av mamma att nåla på mig själv (skulle allt ha en provdocka!!!) och nu är det bara resten kvar!!! ;) Pga tidsbristen att få sitta vid, så är det hur mycket som helst som poppar runt i huvudet och vill bli gjort. Har hur många idéer som helst med saker jag vill göra. Försöker skriva/rita ner dom till kommande ev tillfällen... Många saker poppar upp när det är läggningsdax och man bara ligger och väntar ut att de ska somna. Man kan inte göra så mycket annat just då! haha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar