söndag 2 januari 2011

Pillernissar

Jag har alltid tyckt om att skriva... Både skriva "fint" och skriva listor/häften/böcker mm. Bl a så har jag t ex noterat så gott som alla böcker jag läst sen urminnes tider. I min fina bok med böcker på utsidan (!) står från början: författare, titel, sidantal, vems boken är samt en resumé och betygssättning. De två sistnämnda kategorierna har med åren trillat bort, men det andra skriver jag i...
Jag skriver även upp vad jag får i födelsedagspresent samt av vem i en fin bok med en ängel. Detta gör jag även för mina barn och man! Kan meddela att det är en del pyssel vid t ex julen när det rivs upp paketer på löpande band både här och där... *suck*
I alla fall... När tvillingarna barnvälsignades fick de varsin fantastiskt fin handgjord bok av två av sina farbröder med familjer. Det stod "album" på framsidan, och eftersom jag redan då köpt/fixat album till dom så gjorde jag om dessa till minnesböcker. På framsidan står deras namn i lite scrapbooking stil, och i böckerna har jag pysslat in allt de fått under sina två år samt av vem. Jag är faktiskt väldigt förtjust i dessa böcker så därför har jag satt dom utom räckhåll för mina små pillernissar... Trodde jag!!!
När det var dax för nattning nu ikväll gick jag in i deras rum för att plocka undan allt som slängts ut på golvet under dagen. Till min fasa ser jag böckerna liggandes på golvet med bortrivna inlägg, samt namnet på ena bokens framsida... Japp - de når allt!! Med hjälp av sina små stolar har nån (!) klättrat upp på ena hyllan och därifrån nått just dessa böcker. Självklart var det just dessa böcker som de då oxå tyckte att de kunde dra loss saker från... *grrr*
Jaja... Jag samlade ihop det jag kunde hitta, försökte släta ut det och har nu limmat fast det i boken igen. Nej - jag byter inte ut det! Det skrynkliga får sitta kvar som ett minne... Inte lätt heller att skälla på två små sötisar som tittar i golvet och skyller på varandra... :)
Nu sover de sött, och böckerna kommer inte in i deras hylla igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar