söndag 16 januari 2011

Veckan som gick...

Förra veckan var pluggvecka i Linköping för min del. Jag lämnade barnen på förskolan kl 9 och sen blev jag upphämtad av min vän Kristin och hennes lille snuttis på 6v och så drog vi... En snabbis på Mackedonkan när vi väl kom fram och sen var det fullt blås!
Föreläsningar, redovisningar, workshop (om div snoddar) och en hel massa nytt som skulle gås igenom:
* Lappteknik
* Quiltning
* Applikation
* Raka sömmar
* Formgivning
* Återbruk
mm mm

Den här omgången är vi inte helt inne på "mitt spår", så det lär bli en hel del nytt att lära sej! Har försökt att bena upp allt nu så jag har det lite mer överkomligt, och har tagit tag i den gedigna litteraturlistan för att försöka skaffa fram det som behövs för uppgifterna.
Satt igår kväll och målade akvarell i diverse kombinationer/rutor tillsammans med Vincent. Hade jättemysigt! Nu måste jag "bara" införskaffa resten som jag kan tänkas behöva till det som ska göras...

Idag bakar vi Pollykaka, och eftersom den luktar så gott från ugnen får ni oxå receptet här... ;D

POLLYKAKA

2 ägg
3 dl socker
2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 msk kakao
50 g smör
100 g Polly (el liknande)

Rör ihop ägg och socker. Blanda mjöl, bakpulver och kakao i en annan skål och häll ner i äggblandningen. Smält smöret och häll i det. Smörj en sockerkaksform med smör eller margarin och ha i ströbröd eller kokos, så att kakan inte fastnar. Häll i smeten och häll på Pollygodisarna på toppen. Grädda i nedre delen av ugnen på 175 grader i 30 minuter.

Än kan jag inte tala om ifall den är god eller inte, men visst låter det så!? ;)  Kram Jea

1 kommentar:

  1. finns tydligen lite olika varianter på pollykaka. Den här verkar vara som kladdkaka fast med lite pollyinfluens? Du får väl utvärdera.

    Härligt med mycket nytt att ta tag i, på det bara.

    SvaraRadera