fredag 7 januari 2011

Min första jobbdag...

Idag har jag börjat jobba!!! Ja, inte så mycket jobbande just idag kanske, men iaf planeringsdag/uppstartsdag... Har träffat jättemånga härliga goa damer idag och ser verkligen fram emot att få börja jobba igen. (För er som inte vet kan jag berätta att den kommande terminen ska jag jobba på en förskola här i Vaggeryd.)
Så härligt att "bara" få vara vuxen en stund och tänka på sej själv! Kan kanske låta skumt, men efter tre år hemma så var det dax. Räknar man med sjukskrivningen jag fick pga högriskgraviditet med tvillingarna, så blir det ganska exakt tre år som jag varit "hemma". Det har varit jättebra, men nu när allt löst sej så bra med både jobb (i lagom mängd) och förskola (har alla tre de små på samma ställe) känner jag mej jätteglad... Det kommer bli en härlig vår!! :)

Dagen till ära kommer här några svar på frågor som jag fick... Lite kul med sånt tycker jag! Har du några kuliga svar, så svara du oxå... :)

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?Kan erkänna direkt att jag blivit lite miljöskadad genom min pågående utbildning, och kan inte annat än just nu svara ullgarner... Förr (!) var de ju så sticksiga, men många av dagens är helt ljuvliga!! Har ett härligt handfärgat nystan i en härlig blandning som ligger och väntar... :)
Acryl hamnar väl bland de jag tycker mindre om!

2. Vilka är dina favoritfärger?
Röda nyanser... Gillar även turkos och grönt just nu!
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Njä... Ska väl va pastelliga färger som inte gillas så mycket just nu i vintermörkret...

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Fick efterlängtade ProKnit stickor i trä av mor och far i julklapp... De kommer helt klart bli mina favoriter!! Sköna att hålla i och dessutom så fina!!!

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Mormor lärde mej sticka för urminnes tiders sen, och efter lite stickning i skolan var det rätt still med den hobbyn innan jag blev gravid och gjorde några koftor för sådär 13 år sen... ;) Återuppväckte det hela (och virkning) när jag väntade tvillingarna och blev stillaliggande för att sen börja älska det (!) genom utbildningen! Får nog kalla mej en "mittimellanstickare"...


7. Är du allergisk mot något?
Ja... Div växter o blomster samt katt (o en del hundar)


9. Favoritgodis?
Ja, det har jag! ;D Lakritsbalkar, röda godisar, choklad...

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Virkar gärna, men mest tid förutom mitt plugg tar min smyckestillverkning!! Så roligt... Önskar jag hade mer tid till det! Nu "tar" jag mej tid så ofta jag kan och får beställningar...

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Just nu - pulsvärmare!  
12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej!

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?Massor!!! Några kommer säkerligen visas här framöver... ;)

8. Vilken slags musik tycker du om?
Det mesta som spelas i lagom volym... ;)
6. Dricker du kaffe? Te?
Ja!

1 kommentar: