onsdag 19 januari 2011

Konstruktion- och kalasdag

Idag har jag min pluggdag - min allra första sen jag började jobba! Barnen är på dagis, och jag har under tiden ca 6 timmar som tilldelas plugg... Den här dagen är det konstruktion som står på mitt schema. Vi ska göra en egen 3D konstruktion av något som t ex kan lekas med (dock ingen "vanlig" leksak som docka eller nalle!). Det ska finnas mönster och beskrivningar anpassade efter vilken åldersgrupp som kan tänkas tillverka "saken". Det ska även finnas beskrivning på ett annat alternativ som är lättare/svårare än det man själv tillverkar. Dokumentation hela tiden genom anteckningar, foton mm...
I natt låg jag och klurade ut vad jag skulle göra för något, och nu idag har jag tagit itu med det hela. Har kommit en bra bit på väg och det är skönt att se att det verkar funka! Tids nog kommer foton... ;)

Nu har jag matpaus och väntar på att dagens lunch - köttsoppa - ska bli varm. Sen ska jag ta tag i den svåra biten på konstruktionen! Klurar lite på den medan jag äter...
Näckvikens kung fyller by the way år idag, så ikväll ska vi kalasa lite. Skulle tro att jag hamnar med på ett hörn jag oxå eftersom jag fyller på lördag. Svärmor, svärfar, lilla svägis o hennes kille samt mamma och pappa kommer en sväng. Lite lagom kalasande...

1 kommentar:

  1. Hoppas ni hade en lyckad kväll!
    Lycka till med konstruktionsuppgiften!
    Nu har du din första följare!!!
    Kram Jullan

    SvaraRadera