fredag 4 mars 2011

Fredag igen!

Jag brukar få problem med bihålorna när jag blir förkyld, och så även denna gång. Efter lite rådfrågning med min personliga sjuksyster (!) kör jag nu med kortisonnässpray, voltaren  + alvedon samt Sinova för att bli av med "det". Igår var jag så trött så världen snurrade..., och en liten nätt förmiddagslur på 2½ timme kunde inte ens hjälpa det. Länge sen jag kände mig så sjuk faktiskt! Jag har iaf fått vara sjuk ifred på dagarna tack vare förskola och skola, och det underlättar. Nu har jag helgen på mig att bli friskt, för sen får det allt vara nog... ;)
 Lite av allt skolarbete har jag försökt att göra klart nu när jag ändå var hemma, och här är tre exempel på vad jag/vi håller på med den här kursen... Det översta är "frihandsquiltat" på en fleecebakgrund. Fotot gör inte färgerna rättvisa alls för det är faktiskt mycket finare i verkligheten! :) Ett väldigt kul sätt att jobba på som jag mer än gärna gör något mer av när tillfälle ges framöver.
Lappteknik är en av huvuddelarna vi håller på med, och här är ett litet alster jag pysslat med. Det är 4x8 rutor som quiltats fast på fleece för att sedan vikas dubbelt och få ett kantband runt omkring. Tänkte mig att det skulle kunna bli en liten sittdyna, alt lite större grytunderlägg...

Det här är ett datafodral/väska!! Märkte sist när jag skulle till Linköping att jag saknade något att lägga datorn i för att sedan kunna lägga den i en annan väska/ryggsäck, så nu har jag det! :) Det hamnar under kategorin "förvaring till något du är rädd om..." Tanken är att det sedan ska kunna sitta en liten väska med en kabinhake på vid behov, fäst vid en D-ring som man skymtar till höger uppe på väskan. I den ska man kunna ha sladdar eller annat man vill...

1 kommentar: