torsdag 17 mars 2011

hemma

Nu är jag hemma igen efter två dygn i Linköping och Universitetet där. Så kul att träffa alla igen! :) Den här vändan har det hårdjobbats med mönsterkonstruktion... En hel massa nya begrepp har det talats om, som t ex bananveck i häcken och morrhår i grenen! Dessa uttryck har lockat till skratt både en och två gånger kan jag meddela eftersom vi har en superljuvlig donna som undervisar.
Schemat har varit fullspäckat, och igår kväll var vi inte klara förrän 20.30...  En drygt 12 timmars pluggdag vilket innebar att vi var rätt trötta och möra när vi stängde igen! Full fräs den här dagen oxå..., och som vanligt (!) avslutades det hela med en halvkaotisk samling där nya uppgifter radades upp på en vinglig rad!!! Så - just nu är jag glad och lycklig över att ha träffat alla härliga människor igen, och helt förvirrad över allt som ska göras tills nästa gång. Känns även denna gång som om det är helt omöjligt att hinna allt som ska hinnas...

Alla saker som var gjorda till den här gången har lämnats i vårt lilla avlastningsrum och sakerna från förra gången har kommit tillbax med hem igen. Jag har oxå lämnat av ett gäng smycken som några kursare beställt..., och fått några nya beställningar! :) Ska försöka att struktuera upp alla uppgifter nu under helgen så att jag får lite koll på vad som ska göras... Som sagt - det är en hel del!!!

1 kommentar:

  1. och en sak i taget betar du av det och klarar detta så bra så. Intensivt men roligt.

    Bra att du kom iväg till slut, bättre missa en dag än tre.

    kram

    SvaraRadera