tisdag 1 mars 2011

sjuk

Jag är sjuk! Igår natt var jag vaken från och till och kunde knappt svälja... Att dra till jobbet när man jobbar på förskola, är inte helt lyckat så det blev till att va hemma. En vända till distriktläkarmottagningen uteslöt halsfluss iaf och det var jag glad för. Är inte helt fan av penicillin! Bestämde mig för att vara hemma idag oxå eftersom jag inte alls är pigg, och dessutom är onsdagen är min hemmapluggdag och på så sätt skulle jag få några dagar till att bli frisk. Lämnade barnen på sin förskola idag för mannen hade möte och kunde inte komma ifrån - det var vad jag orkade med! Har skrivit lite till min ena skoluppgift nu på fm och ska försöka sy klart mina haremsbyxor som oxå är en skoluppgift... Men - är så seg/trött... Snart dax för kaffe! :)

Solig vinterdag, vilket det inte är idag...


Näckviken i vinterskrud!!
 Idag opereras min goda väns barn och många tankar och böner går åt det hållet... Det är inte någon lätt operation, och mycket "står på spel" genom den. Min lilla sjuka är inte ens värt att nämna mot allt de kämpar med, så tacksamheten över det jag har är stor!
Ta väl hand om dej!!! Kram Jea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar