tisdag 22 mars 2011

textilslöjd

Igår och idag har jag vikarierat några timmar på textilslöjden... Igår var det en härlig 8:a som höll på med stickning av olika slag, samt några som var klara och skulle börja på nästa projekt - lappteknik! Jag fick äran att starta upp dom och det var hur kul som helst. Tyvärr har jag ju precis lämnat alla mina lapptekniksaker i Linkan, så jag hade inte så mycket att visa upp... Hade varit kul att haft med det, men men... Avslutade några lovvikavantar oxå samt en mössa - dom är så duktiga så!!! :) Jag har varit och haft VFU i den klassen några måndagar innan, så det var kul att vara tillbaka hos dom igen (o känna igen dom!).
Idag var det unga damer i 9:an som sydde klänningar som var mina elever. De var tämligen självgående som väl var! ;) Inte helt lätt att komma in "sådär" utan att ha sett mönster i förväg kan jag erkänna. Nån kom med två delar (av 5) och frågade om det var just de delarna som skulle sitta ihop eller inte... :/ Hoppas att jag visade rätt, för annars får "vanliga" läraren lite bekymmer nästa vecka... ;)
Hur som helst - det har varit jättekul!!! Känns kanonbra! Nu ska jag bara se om jag kommer igång med allt som ska göras till min skola så jag kan bli en "slöjdfröken" på riktigt nångång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar