måndag 30 maj 2011

30/5

Idag har jag haft mina sista lektioner för den här terminen... Det har stressats till max och tider har dragits över, men nu är nästan allt klart!! En kille var sjuk idag, och jag vet att han blir ledsen om hans "sak" inte blir klar, så jag håller på och funderar över andra möjligheter att göra det klart. Ytterligare en kille var sjuk som jag lovat min långrast (!) idag, så det blir till att boka om honom oxå så hans "sak" blir klar. De har kämpat så bra och det vore väl bra synd om de inte fick med sej sakerna hem va!?

Vi slutar inte skolan än ifall nån undrar, men mina dagar är undervisningsfria om man säger så! I morrn bitti åker jag till Lkpg för att tenta av det sista på terminen/läsåret och kommer tillbax på onsdag kväll. En härlig helg väntar sen - Kristi flygare - och det är långledigt för oss alla! Ser verkligen fram emot det... :)

Kristi himmelsfärd - firas till minne av att Jesus enligt Bibeln
lämnade jorden och fördes upp till Gud i himmelen!


"Jag skall sända er vad min fader har lovat. Men ni skall stanna här i staden tills ni har blivit rustade med kraft från höjden." Han tog dem med sig ut ur staden bort mot Betania, och han lyfte sina händer och välsignade dem. Medan han välsignade dem lämnade han dem och fördes upp till himlen. De föll ner och hyllade honom och återvände sedan till Jerusalem under stor glädje. Och de var ständigt i templet och prisade Gud. (Lukasevangeliet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar