onsdag 4 maj 2011

Dubbelarbetande

Den här veckan är jag dubbelarbetande, eller kanske t o m trippelarbetande och då bortser jag helt från hem och familj...
Jag har ju varit på en av bygdens härliga förskolor nu det här året och trivts kanonbra. Nu förra veckan efter ett gäng telefonsamtal hit och dit bestämdes det att jag skulle flytta över till skolan här och ha hand om viss textilslöjd! Det fanns ingen att få tag på, och det ansågs lättare att hitta en förskolepedagog än en textilslöjdsfröken! :)
Jag jobbade ef m på skolan i fredags, och idag (onsdag) har jag varit där hela dagen. Ska tillbax till vanliga stället i morrn och fredag förmiddag för att sen fr o m eftermiddagen enbart vara i slöjden.
Det kommer bli jättetomt efter alla ljuvliga barn och härliga kollegor, men men... Det är ju textilslöjd jag läser och det är ju faktiskt "syfröken" jag vill bli!! :)
Har haft en jättekul dag idag som gick jättefort, och det kändes verkligen hur bra som helst trots att jag var tämligen oförberedd... Vi har sytt förkläden och andra saker, stickat div saker och försökt att lära känna varandra! Ska bli en kul tid nu fram till skolavslutningen... :D

1 kommentar:

  1. Vad kul för dig. Jag är glad för din skull // C

    SvaraRadera