måndag 23 maj 2011

Ny favorit...

Blommor förgyller tillvaron tycker jag. Lite lagom lyx att ha någon härlig blommande växt att titta på och jag har oftast nån hemma som blommar trots att jag egentligen helst har gröna växter i mina fönster. Min nya favorit är HORTENSIA och jag har införskaffat mej den här härligt rosa som vi  har på altanen i en stor vit plåtkruka...


Idag när jag var och handlade stod den här och väntade på mej... Numera står den i vårt köksfönster så jag har något fint att titta på när jag diskar! :) Den är lite mindre i storleken och ser ut att bli jättefin när den växer till sej och blommar lite mer. Fin va?!


1 kommentar:

  1. Hortensior är underbara! Älskar deras pastelliga färger, och stora bollar med blommor!
    Själv har jag införskaffat en pelargon, man blir verkligen glad av blommor!

    SvaraRadera