onsdag 25 maj 2011

Hinna klart...

Måndag, och idag onsdag har varit sista syslöjdslektioner för vissa av mina elever innan sommarlovet. Div andra saker kommande två veckor gör att det inte hinns med mer slöjd... För min del innebar detta att det var  mycket som skulle hinna bli klart just dessa sista lektioner!

Vi har sytt klart förkläden i rasande fart och lyckliga glada killar har manekängat med dom på! Små möss och maskar (och obestämbara figurer!) i diverse storlekar, former och med olika täthet (stickning!) har fått former, ögon och andra dekorationer. Mjukisfigurer ögon med blir till "något" och garnbollar i härliga färger har gjorts...

Jag önskar att jag kunde beskriva lyckan och stoltheten vissa har känt och visat över sina verk... Många har verkligen kämpat och min stolthet över alla goa elever är stor!! En kille kom springades tillbaka för att ge mej en stor kram innan han gick, och många har sagt att de hemskt gärna vill ha mej nästa termin oxå! Det värmer hjärtat... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar