torsdag 5 maj 2011

Bakdag

Nu i eftermiddag och kväll (ja faktiskt fortfarande!!!) har jag bakat... Tänkte fixa med nått smarrigt i morrn till jobbet eftersom det är sista dagen. Barnen får glass vilket lät mest intressant när jag kollade läget lite... Jag fixade en toscakaka först, och när jag ändå var i tagen tänkte jag att jag skulle pröva att göra en kladdkaka med lite extra mojsigt i! Gjorde vanlig sats, men smälte i blockchoklad och la sen i minimarschmallows. Sist jag använde mej av de sistnämnda smälte de nästan för mycket och blev knappt nått kvar, så i en kladdkaka tänkte jag att det skulle va mumma med lite kladdiga vita strängar mitt i allt! Så långt var allt väl... Fixade in det i ugnen och tog tid! De vita söta små minimarschmallowsarna smälte inte alls - de la sej på ytan och blev brunare och brunare... Hrm!!!
Nu är "den"kakan ute ur ugnen och doftar gott, men ser hemsk ut! En sån kaka kan jag inte ta med i morrn! Då får jag höra resten av mitt liv att jag var "hon" som tog med en kaka full av brända marschmallows till avslutningsfikat... Så - nu är kladdkaka nummer två i ugnen och fixar till sej! UTAN extra roligheter... Den får duga som den är. Lite grädde ska fixas till oxå, men sen så hoppas jag att stora och små blir nöjda i morrn! Mysfredagsfika på förskolan brukar va häääärligt! :)

För övrigt så finns det nått gott till kaffet för helgens eventuella gäster... :D
Såååå brända var de nog inte ändå! ;)

God natt!!

2 kommentarer:

  1. Åh vad gott med minimarshmallows! Älskar när det blir lite sådär segt och kladdigt =P

    SvaraRadera
  2. jag vill smaka, baka en kaka! Blev det något över, är det kaka jag behöver? Söt som socker och seg som marshmallow är gott, snart får kanske folket ses, stort som smått?

    SvaraRadera