torsdag 1 december 2011

Adventskalender

1 december idag och julen närmar sej med stormsteg (ja, det är storm/regn ute och inte en gnutta snö i sikte!)... På jobbet började dagen med ett leende när vårt arbetslags "mysgubbe" (en lagom ung herre lika gammal som jag!) pekade på whiteboarden där han skrivit upp decembers datum under rubriken "julkalender". I en liten skål låg lappar, och vi fick alla dra tre lappar var. På lapparna stod datum och våra namn skrevs in på tavlan under rätt dag. Just de dagarna som är "våra", så får vi öppna en lucka i en chokladkalender och få chokladbiten i... :) Han meddelade att det blir extra lycka för den som har sitt namn en helg, för då kan man mysäta tillsammans på måndagen ... :D Haha... Snacka om att förgylla decembers första morgon!

Sedan några år tillbaka så får jag oxå en julkalender/adventskalender här hemma... Det är superkul!!! :D Min svägerska A och jag gör en till varandra (för våra kära män har tyvärr inte sånna pysseldragningar!) och varje år är det lika spännande - både att få och göra. Nu på ef m kom hon hit en sväng, provsmakade våra nybakta pepparkakor, lämnade en låda med 24 paket (vissa hade t o m rim!!!!) och tog med sej den här högen (fast i en påse...)


I hennes paket var det idag en slags galge (!) med doft(påse) som man ska hänga in i garderoben, och i mitt första paket var det ett par trädgårdshandskar med fina blommor! :) Ska inte påstå att jag längtar till våren än, men de kommer bli finfina att ha när vi väl kommit så långt. Nu börjar det bli dax att se fram emot paket nummer 2... Undra va det kan va i det!? ;)

2 kommentarer:

  1. Hej! Du är så välkommen så. Emma bjöd mig till er syjunta nästa vecka! Jag tror att jag kan komma. Kram

    SvaraRadera
  2. Va kul - både ock! ;D
    Verkligen dax att ses... Miss you! :)

    //Jea

    SvaraRadera