tisdag 13 december 2011

Lucia

Efter en tämligen vaken natt pga olika småherrars vandrande (!), så var det en ganska så trött mamma som satte glitter på huvudet och begav sig mot skolan... Väl där blev det mysigt luciafika tillsammans med eleverna innan vi tillsammans gick över till kyrkan där "mina" 9:or stod för ett superfint luciatåg. Ståtliga stjärngossar startade det hela, vackra tärnor och tjusig lucia skred in i sakta mak precis som det ska vara! Stämningsfull sång och tysta stilla åskådare!!! Rätt perfekt helt enkelt. :)

Hem en vända innan det var dax att återvända för lite luciamingel med kollegorna. En kanonstund när man kände att man verkligen jobbar med de allra bästa!!!

Nu sitter jag under en filt i soffan och grubblar och grubblar... Det är dax att sätta betyg, och det är rent ut sagt - hemskt!! Helt klart något av det värsta med att vara lärare, iaf enligt mej... Vissa kommer jubla och andra kommer gråta och inte alls förstå varför de fick si eller så. Mitt i allt är då jag som satt betygen och har motivationen till mitt beslut! *suck* Men men - i morrn ska de sättas! Sen får det bli jul bäst det vill...


Foto lånat ifrån min vän Lina och hennes härliga butik Gränna garn och hantverk - klart värt ett besök för er som inte varit där. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar