onsdag 7 december 2011

logistik


Igår fick vi hämta hem en liten prins från dagis som hade ont i örat. Det blev en efm/kväll/natt med ilningar i örat och gråt med jämna mellanrum. Inte alltför mycket sömn om man säger så! Idag, min pluggdag (!), fick jag sällskap hemma av lillprinsen... Det var så att jag var inbjuden till jullunch idag av mina elever, och tanken på morgonkvisten var att ta med sonen för att kunna närvara vid detta speciella tillfälle. När tiden började närma sig, var dock sonen totalt slut och orken var nollboll... Det blev till att akutringa mor o far och lämpa av honom där (han somnade nästan innan jag åkt!)

Fick fantastisk lunch tillagad av fantastiska elever, med finaste dukningen och härligaste sällskapet! :) Från lunchen var det tänkt att jag skulle rusa iväg o hämta 5-åringen och hans dagiskompis för att närvara på simavslutning, men mitt i allt insåg jag att jag inte skulle hinna (efterrätten var ju inte ens serverad vettja!)... Jag fick akutringa in mannen som kom o hämtade upp nyckeln till bilen, lämnade en bil och drog iväg medan jag fick ljuvlig pepparkaksefterrätt med nån läcker glasyr, vanlig knäck o polkagrisknäck!!

 Tack o hej - mot simhallen där jag tog emot barn och bytte bilnyckel/bil och så var det avslutning... Upphämtning av sjuk son hos mor och far, samt son nr 3 på dagis och så hem. Öronvärk, gnäll och så lite innebandy för ene sonen på det och så brann kvällens junta inne. Ibland duger bara mamma... :)

I morgon är en annan dag!:D







ökljö

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Hoppas att ni snart är pigga igen. Jag täckte upp för dig hos Emma idag...surt att du inte kunde. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det var så tråkigt att jag inte kunde få komma med... Hade speciellt sett fram emot att få träffa dej! Nästa gång så... ;D
    Kram Jea

    SvaraRadera