torsdag 29 december 2011

Kvällsbroderi

Äntligen har jag fixat en lampa att ha i "mitt" hörn på soffan! Hittade en liten söt "klämmis" när jag var på IKEA sist så sen dess (tisdags!) har jag inte något att skylla på längre vad gäller mitt ickejobbande med skolsaker... Broderi är den här omgångens huvudnummer, och att göra det utan tillräckligt ljus är inte nån hit. Kan väl ifs erkänna att det inte är så mycket hit överhuvudtaget med den här sortens broderi! När jag i förväg läste om att vi skulle brodera, tänkte jag att det skulle bli superkul. Något smidigt att göra när man satt i soffan, men icke! Om det nu hade varit så att vi fick brodera vad vi ville, hur vi ville, så hade det väl varit en sak, men vi har vissa saker att hålla oss inom, och nu handlar det om petit point samt hålsömnad. Skulle inte tro att jag kommer göra nått av det när pluggandet är slut, och jag är tämligen övertygad om att jag aldrig kommer att göra det med några elever... Jag har dock fått god kläm på hur det små petit´a stygnen ska göras, så av två onda ting (!) väljer jag helst att göra dom om jag måste! ;D

Av det som håller på att växa fram ska det sedan bli något, så tips mottages med tacksamhet! ;) Gärna en montering som elever skulle kunna göra själva - alltså inte för krångligt!! Jag har lite funderingar på gång, men nya tankar är alltid spännande!!!

Petit point - var tvungen att testa att göra hjärtan för läraren sa att det inte skulle funka så bra... :)

Hålsömnad... Nån som är sugen på en duk med detta!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar